باستان شناسان توبینگن قطعه‌ای جدید نشان دهنده یک شیر قدیمی از جنس عاج، متعلق به ۴۰۰۰۰ سال پیش را کشف کردند.


  

باستان شناسان توبینگن قطعه‌ای جدید نشان دهنده یک شیر قدیمی از جنس عاج، متعلق به ۴۰۰۰۰ سال پیش را کشف کردند.
باستان شناسان از دانشگاه توبینگن (University of Tübingen) دو قطعه‌ باستانی (مجسمه فیگوراتیو حیوان قدیمی)، ساخته شده از عاج متعلق به 40،000 سال پیش را پیدا کرده‌اند. هر دو مجسمه در غار " Vogelherd" واقع در جنوب غربی آلمان، که تعداد قابل توجهی از آثار هنر عصر یخبندان را به همراه داشت پیدا شد. مجسمه از جنس عاج ماموت نشان دهنده شیر، هنگام کاوش‌های باستانی در سال 1931 کشف شد. قطعه جدید یک طرف سر پیکر کوچک شیر را نشان می‌دهد. مجسمه را می‌توان در موزه دانشگاه توبینگن مشاهده کرد.
پروفسور نیکلاس کنارد (Professor Nicholas Conard) پروفسور موسسه باستان شناسی ماقبل تاریخ و قرون وسطی دانشگاهی توبینگن، و "مرکز Senckenberg برای تکامل بشر" می‌گوید "این قطعه بیانگر یک شیر است. این یکی از معروف‌ترین آثار هنری عصر یخبندان است، و تا حال حاضر، این قطعه در میان یافته‌های مربوط به آغاز هنر فیگوراتیو، منحصر به فرد می‌باشد. قطعه بازسازی شده به وضوح مجسمه سازی سه بعدی را نشان می‌دهد. "
قطعه جدید هنگامی که باستان شناسان حال حاضر برای بار دیگر به سراغ کار پیشینیان خود از 1930 رفتند، کشف شد. کنارد ادامه می‌دهد "ما نزدیک به ده سال بود که حفاری‌های انجام شده است از غار  Vogelherd را تجزیه و تحلیل و بازسازی می‌کردیم. این منطقه ثروتی از اشیایی را به همراه دارد که سند روشن اوایل توسعه آشنایی انسان مدرن با مصنوعات نمادین است. دورانی که انسان مدرن وارد اروپا می‌شود و آوارگی نئاندرتال‌های بومی را به همراه داشت."
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.