"این مرد امپراتور مغز و اعصاب در جهان است"

او ♥پرفسور سمیعی♥, پزشک نامدار ایرانی جراح مغز و اعصاب است
که زاده ایران زمین در رشت و مایه سرفرازی ایران و ایرانی در جهان است

در این روزگار, اینها هستند که هنوز در گوش جهان زمزمه میکنند
ایران زمین و ایرانی همواره نامش به بزرگی جاودان است
این کتیبه را (لایک) و (داغ) نمایید تا ایشان بدانند
به داشتن او به نام هم میهن سرافراز و به ایرانی بودنمان می بالیم ...

♥"دوستت دارم ایرانی , همچون ایران"♥

دختری چوپان که سوگلی ناصرالدین شاه شد! (عکس)

دختری چوپان که سوگلی ناصرالدین شاه شد! (عکس)


دختری چوپان که سوگلی ناصرالدین شاه شد! (عکس)
فاطمه ملقب به انیس‌الدوله همسر مورد علاقه و سوگلی حرم‌سرای ناصرالدین‌شاه قاجار، پادشاه ایران بود. فاطمه که دختر نورمحمد نامی بود در کودکی یتیم شد و مادرش نیز مجددا ازدواج نمود. به گزارش ایران ناز فاطمه به ناچار در امامه نزد عمو و عمه خود زندگی سختی را به چوپانی می‌گذراند. عمویش صفر و عمه‌اش نسا نام داشتند.
 
او دو برادر دیگر هم به نام‌های حبیب‌الله و محمدحسن داشت که بعدها به حکومت قم و درجه امیرتومانی رسیدند و به القاب معظم‌السلطنه و معظم‌الدوله مفتخر شدند. آشنایی ناصرالدینشاه و انیس‌الدوله در یکی از سفرهای شکار شاه اتفاق افتاد.
 
در سفری که شاه برای شکار به حوالی امامه رفته بود، دختر چوپانی را می‌بیند و پس از اندکی مصاحبت، او را خوش صحبت و شیرین زبان می‌یابد و با خود به تهران می‌آورد. انیس الدوله ابتدا به دست جیران سپرده می‌شود تا آداب معاشرت بیاموزد. با مرگ جیران (سوگلی قبلی شاه) خانه و اثاث او به انیس‌الدوله سپرده می‌شود و او به تدریج مقام و نفوذ لازم را پیدا میکند.
 
دختری چوپان که سوگلی ناصرالدین شاه شد! (عکس)
انیس‌الدوله نسبت به شاه وفاداری حیرت انگیزی داشت. او پس از ترور ناصرالدین‌شاه تا زمان مرگ عزادار بوده و زمانی که اتابک حقوق وی را بصورت یک بسته اسکناس برای وی فرستاد، با مشاهده تصویر ناصرالدینشاه بر اسکناس‌ها، غش کرد و پس از چند ساعت فوت نمود!!

او نخستین ملکه ایران است که تا اروپا مسافرت کرد. او با شاه تا مسکو همراه بود ولی حضور دختران اشراف‌زاده روسی و مراسم غربی در جریان خوش‌آمدگویی از آن‌ها باعث برخورد فرهنگی شد و ناصرالدین‌شاه انیس‌الدوله را به تهران برگرداند.

 
ماجرا چنین بود که به محض اینکه شهردار مسکو از ورود انیس‌الدوله اطلاع یافت، تا دروازه شهر رفت و تلاش کرد تا دسته گلی تقدیمش کند، برای گریز از چنین دردسرهایی، مشیرالدوله به شاه توصیه کرد تا انیس‌الدوله را به تهران بازگرداند.

جام جم شیوع یک ویروس چشمی درتهران

ام‌جم سرا > خبر و گزارش > سلامت

سه شنبه 3 تیر 1393 13:19  |  کد خبر: 1543321254701468708

مرتضی طلایی در جلسه روز سه شنبه شورای شهر تهران به شیوع یک ویروس چشمی اشاره کرد و گفت: تعداد زیادی از شهروندان دچار این بیماری چشمی شده‌اند که هنوز اطلاع رسانی مناسبی در این زمینه صورت نگرفته است. منبع:http://sara.jamejamonline.ir/NewsPreview/1543321254701468708