سی شمش طلا توسط یک هنرمند آلمانی در ساحل دریا بریتانیا به خاک سپرده شده بود

هنرمندی به عنوان بخشی از سه سالانه شمش طلا در فوکستون ساحل انگلیس دفن می‌کند.


  ادامه مطلب ...

غول‌های معروف ساردینی در ایتالیا، ممکن است اطلاعات جدیدی را ارائه نمایند که منجر به بازنویسی تاریخ مدیترانه شود.

 

غول‌های معروف ساردینی در ایتالیا، ممکن است اطلاعات جدیدی را ارائه نمایند که منجر به بازنویسی تاریخ مدیترانه شود.
 
منطقه باستان شناسی Mont'e Prama، واقع در استان اوریستانو در ساردینی، جامعه کاملا جدیدی برای پیدا کردن یافته‌های باستان شناسی نمی‌باشد. این منطقه 40 سال پیش توسط یک کشاورز به نام "باتیستا ملی" که ماشینش در سال 1974 به یک تخته سنگ اصابت می‌کند، به کشف می‌رسد. آن تخته سنگ تبدیل به یکی از 33 مجسمه تکه تکه شده باستانی، می‌شود؛ که امروزه به عنوان غول Mont'e Prama شناخته شده است. باستان شناسان تاکنون بسیاری از این مجسمه‌ها را بازسازی کرده‌اند و قرار است تا در طول پنج سال آینده بیش از 5000 قطعه از آن‌ها نیز مرمت شود. از زمان کشف این مجسمه‌های غول مانند، بسیاری از فرضیه‌ها در مورد ریشه و اهمیت فرهنگ کهن جزیره "نوراگه" (Nuragic) (قرن 18 قبل از میلاد تا قرن دوم بعد از میلاد) به وجود آمده است؛ که البته فقط کمی از آن‌ها به اثبات رسیده‌ است.
با توجه به گزارش "La Repubblica" بعد از کشف دو غول جدید (تقریبا به طور کامل دست نخورده) در منطقه، در پایان ماه گذشته همه چیز تغییر کرد. با توجه به رادارهای نفوذکننده استفاده شده توسط محققان، غول سوم هنوز هم ممکن است در زیر این دو مجسمه به کشف رسیده، پنهان شده باشد. اسکن‌های انجام شده از نوعی "ناهنجاری" در این مجسمه‌ها خبر داده‌اند. حال با برداشتن دو مجسمه اول و حمل آن‌ها به موزه civico di Cabras، می‌توان به حفاری‌های عمیق‌تر و کاوش مجسمه سوم پرداخت.
غول‌های جدید متعلق به قرن 8 قبل از میلاد می‌باشند و حدود دو متر ارتفاع (6 فوت) دارند. نزدیک بودن این مجسمه‌ها باعث شده است که محققان در حال حاضر چند فرضیه قابل توجه را ارائه نمایند، صاحب نظران گفته‌اند این یافته‌ها می‌تواند تاریخ منطقه مدیترانه را بازنویسی کند.