بازیگرانی که مدت زیادی است در سینما حضور دارند و چیزی که مایه تعجب ما شده است میزان سن آن ها است و پیر نشدن

 

بازیگرانی که هیچوقت پیر نمی شوند

 

بازیگرانی که مدت زیادی است در سینما حضور دارند و چیزی که مایه تعجب ما شده است میزان سن آن ها است و پیر نشدن این بازیگران. بر خلاف بسیاری از بازیگران جهان برخی بازیگران هستند که هیچ وقت خیال مرخصی و بازنشستگی ندارند و همواره به ایفای نقش در فیلم های متفاوت و تازه می پردازند.

به همین بهانه به گزارشی از ده چهره برتر سینمای جهان پرداخته‌ایم که همچنان و بعد از 70 سالگی علاوه بر حضور مداوم در سینما و بازی در پروژه های مختلف، توانسته اند در اکثر آثار نقش اول را داشته باشند.

آل پاچینو (76 ساله)

بازیگرانی که هیچوقت پیر نمی شوند

آل پاچینو زاده 25 آوریل 1940 است. وی بیشتر برای شیوه بازیگری سبک متد، پرشور و برون گرا خود و با بازی در سه‌گانه پدرخوانده و فیلم‌های بعد از ظهر سگی، بوی خوش زن و صورت زخمی شناخته می‌شود.پاچینو تا به حال هشت بار نامزد دریافت جایزه اسکار شده است.

وی در سال 1992 با بازی در نقش سرهنگ فرانک اسلید در فیلم بوی خوش زن توانست جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد را به دست آورد. لقب پاچینو سلطان است و او را شاهکار بازیگری در تمام ادوار تاریخ سینمای جهان می‌دانند.

پاچینو در سال 1969 و با بازی در فیلم ناتالی و من توانست خود را به عنوان یک بازیگر قدرتمند معرفی کند، اما بازی وی در مجموعه فیلم‌های سه قسمتی پدرخوانده نام وی را در لیست برترین‌ها قرار دارد.به گزارش پارس ناز آل‌پاچینو بخاطر بازی در پدرخوانده برای اولین بار نامزد دریافت جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شد.

او همچنین بخاطر بازی در فیلم‌های سرپیکو، بعدازظهر سگی، پدرخوانده2 و عدالت برای همه نامزد دریافت جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد شد و همچنین به خاطر بازی در گلن‌گری گلن راس و دیک تریسی نامزد دریافت جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شد. در ضمن پاچینو دو بار برنده جایزه امی برای سریال‌های تو جک را نمی‌شناسی و فرشتگان در آمریکا شده است. جایزه امی، جایزه اسکار تلویزیونی است.

فیلم جدید: جایی که مرد سفید می گریزد (2017)

جک نیکلسون (79 ساله)

بازیگرانی که هیچوقت پیر نمی شوند

جک نیکلسون زاده 22 آوریل 1937 در نیویورک، ایالت نیویورک بازیگر آمریکایی است که با دو جایزه اسکار در نقش اول و یک جایزه اسکار در نقش مکمل و شش جایزه گلدن گلوب در کارنامه حرفه‌ایِ خود، عموماً به آفریدن شخصیت‌های عصبی مزاج و بعضاً شریر شهرت دارد.

نیکلسون، در کنار اینگرید برگمن، مریل استریپ، والتر برنان و دانیل دی-لوئیس هر کدام با سه جایزه اسکار پس از کاترین هپبورن برنده چهار جایزه اسکار جزو رکورددارانِ بردن اسکار بازیگری است.در سپتامبر 2013 شایعه بازنشستگی بی سروصدای او به‌دلیل ضعف حافظه و آلزایمر به گوش رسید،

اما او در یک گزارش زنده تلویزیونی از شبکه NBC این شایعات را رد و اعلام کرد که هنوز به بازیگری علاقه دارد و این کار را انجام خواهد داد.

فیلم جدید: در حال مذاکره برای بازی در فیلمی به کارگردانی رابرت دین

رابرت دِنیرو (73)

بازیگرانی که هیچوقت پیر نمی شوند

رابرت دِ نیرو بازیگر، کارگردان و تهیه‌کننده آمریکایی است. از اولین فیلم‌های خوب وی می‌توان به فیلم خیابان‌های پایین شهر اشاره نمود. بعد از عدم موفقیتش در دریافت نقش مایکل کورلئونه در فیلم پدرخوانده، نقش ویتو کورلئونه در قسمت دوم همین فیلم به وی داده شد. وی برنده جایزه اسکار بهترین نقش مکمل مرد بخاطر این نقشش شد.

همکاری وی با مارتین اسکورسیزی، کارگردان مشهور آمریکایی، از فیلم خیابان‌های پایین شهر شروع شد و بعد از آن این دو چندین فیلم دیگر را نیز با کمک یکدیگر ساختند که از آن جمله می‌توان به فیلم گاو خشمگین اشاره نمود، نقشی که رابرت بخاطر بازی در آن موفق به دریافت جایزه اسکار بهترین بازیگر شد.

از دیگر فیلم‌های این دو فیلم‌هایی همچون راننده تاکسی و تنگه وحشت است که بخاطر بازی در هردوی آنها وی نامزد دریافت جایزه اسکار شد. فیلم شکارچی گوزن نیز وی را نامزد دریافت جایزه اسکار نمود. کارگردان این فیلم، مایکل چیمینو بود.

رابرت دِنیرو به عنوان یکی از بزرگ‌ترین و استثنایی‌ترین بازیگران تاریخ سینما شناخته می‌شود. وی تاکنون در بیش از نود فیلم در طول دوران فعالیتش ظاهر شد. وی در ماه می سال 2015 به عنوان بزرگترین بازیگر تاریخ سینما برگزیده شد.

فیلم جدید: کمدین (2017) – جنگ با پدر بزرگ (2017) – ماه عسل و هری (2017)

کلینت ایستوود (86 ساله)

بازیگرانی که هیچوقت پیر نمی شوند

کلینت ایستوود زاده 31 می 1930 هنرپیشه، کارگردان و تهیه‌کننده آمریکایی است. ایستوود شهرت جهانیش را با بازی در فیلم‌های سه‌گانه دلار، به نام‌های یک مشت دلار، به‌خاطر چند دلار بیشتر و خوب بد زشت کسب کرده‌است. هر سه این فیلم‌ها اثر کارگردان ایتالیایی، سرجیو لئونه است.

کلینت ایستوود به‌خاطر دو فیلم نابخشوده و دختر میلیون دلاری علاوه بر نامزدی‌اش برای دریافت جایزه بهترین بازیگر، توانست جایزه اسکار بهترین کارگردانی و تهیه‌کنندگی بهترین فیلم را برای خود کسب کند.ایستوود علاوه بر کارگردانی، در عمده فیلم‌های خودش به عنوان بازیگر نیز ظاهر شده است. وی سال گشته با فیلم تیرانداز امریکایی حواشی زیادی را در باب فیلمسازی به وجود آورد.

فیلم جدید: سوولی (در حال اکران)

هریسون فورد (74)

بازیگرانی که هیچوقت پیر نمی شوند

هریسون فورد زاده 13 ژوئیه1942 بازیگر آمریکایی و از چهره‌های قدیمی هالیوود است. مردم فورد را بیشتر با نقش هان سولو در فیلم پیشتازان فضا می‌شناسند. در عین حال نقش دکتر ایندیانا جونز، باستان‌شناس و ماجراجوی سری فیلم‌های ایندیانا جونز هم بسیار بر شهرت او افزوده است.

هریسون فورد ثروتمندترین سوپراستار سینما است. فیلم‌های او نزدیک به شش میلیارد دلار فروش داشته است و در مورد جنگ ستارگان و ایندیاجونز از این هم بیشتر بوده است. فورد در شصت سالگی نیز برای هر عکسش ۲۵میلیون دلار دریافت می‌نماید. اگر از نظر مالی به‌این هنرپیشه بپردازیم، می‌بینیم که در تاریخ سینما برترین است.

فورد بیش از هر چیز به خاطر فیلم‌های اکشن خود معروف است. پس از چهار دهه کار در عرصه هنر او نقش و شخصیت‌های متفاوتی را ایفا کرده‌است.

فیلم جدید: راننده وحشت (2017) – ایندیانا جونز 5 (2019)

مایکل داگلاس (72 ساله)

بازیگرانی که هیچوقت پیر نمی شوند

مایکل کرک داگلاس ملقب به مایکل داگلاس پسر بازیگر مشهور و مطرح سینمای هالیوود “کِرک داگلاس” است. وی 25 سپتامبر 1944 در نیوجرسی به دنیا آمد. وی از همان کودکی در کنار پدر در صحنه های فیلمبرداری حاضر می شد و خیلی زود به علاقه خود به سینما پی برد.

پس از گذراندن دوره کالج، مایکل در دانشگاه کالیفرنیا در رشته هنرهای دراماتیک درس خواند و در سال 1966 بای اولین بار در مجموعه تلویزیونی “بازی در نقش سایه بزرگ” به ایفای نقش کوچکی پرداخت.

داگلاس در مجموعه تلویزیونی “خیابان‌های سانفرانسیسکو” از 1972 تا 1976 بازی کرد و با فیلم “در جستجوی الماس سبز” در سینما درخشید. در 1975 برای تهیه‌کنندگی فیلم دیوانه از قفس پرید برنده جایزه اسکار بهترین فیلم شد و در 1988 برای بازی در فیلم وال‌استریت بار دیگر اسکار را به خانه برد.

فیلم جدید: مرد مورچه ای (2018) – باز شده (2017)

ایان مک‌کلن (77 ساله)

بازیگرانی که هیچوقت پیر نمی شوند

ایان مک‌کلن زاده 25 مه 1939 است. از فیلم‌های معروف او می‌توان به سه‌گانه ارباب حلقه‌ها، هابیت و مردان ایکس اشاره کرد.ایان مک کلین به واسطه حضور در فیلم ارباب حلقه‌ها: یاران حلقه موفق شد تا برای دومین بار کاندید اسکار بهترین بازیگر مکمل مرد شود.

پدر و مادرش به نام‌های دنیس و مارگاری به دلیل پیامدهای جنگ جهانی دوم در زمانی که ایان کودک بود به شهر ویگان مهاجرت کردند تا زندگی‌شان را در این شهر ادامه دهند. او در جوانی در رشته ادبیات انگلیسی مشغول به تحصیل شود اما خیلی زود بار دیگر به سمت تئاتر و بازیگری کشیده شد

و توانست در سالهای بعد در آثار متعددی از ویلیام شکسپیر از جمله “هنری پنجم” و “مکبث” حضور پیدا کند و نام خود را به خوبی در تئاتر انگلستان بر سر زبان‌ها بیندازد.

فیلم جدید: دیو و دلبر (2017)

داستین هافمن (79 ساله)

بازیگرانی که هیچوقت پیر نمی شوند

داستین در لس آنجلس کالیفورنیا در خانواده ای امریکایی به دنیا آمد. هافمن با بازی در فیلم “فارغ التحصیل” به کارگردانی مایک نیکولز در سال 1967 برای اولین بار نامزد اسکار بهترین بازیگر مرد شد. این فیلم نقطه پرتابی برای مرد با استعدادی بود که خیلی زود راه خود را پیدا کرده بود.

در همان سال “فارغ التحصیل” پر فروش ترین فیلم امریکا لقب گرفت. وی دو سال بعد با حضور در فیلم موفق کابوی نیمه شب بار دیگر نامزد اسکار شد.در سال 1974 هافمن برای سومین بار در فیلم لنی ساخته باب فاسی نامزد اسکار نقش اول مرد شد اما همچنان دستش از جایزه کوتاه ماند.

سال 1974 وی با حضور در دو فیلم موفق همه “مردان رئیس جمهور” و “ماراتن من” توانست موفقیت‌های سینمایی خود را تداوم بخشد.او دهه 80 میلادی را با یکی از خاطره انگیزترین فیلم های تاریخ سینما آغاز کرد. بازی هافمن در فیلم “توتسی” کافی بود تا در کنار نامزدی نقش اول جایزه اسکار،

دو جایزه معتبر گلدن گلاب و بفتا را نیز از آن خود کند. 1988 و بازی در کنار تام کروز در فیلم “مرد بارانی” دومین اسکار بازیگری را برای داستین هافمن به ارمفان آورد. این فیلم نیز در آن سال پرفروش ترین فیلم سال شد.

فیلم جدید: دن کا کیسا (2017) – سریال جدید: استاد فلورانس

آنتونی هاپکینز (78 ساله)

بازیگرانی که هیچوقت پیر نمی شوند

آنتونی هاپکینز بازیگر بریتانیایی برنده جایزه اسکار است که در ولز به دنیا آمده است. وی از 12 آوریل 2000 شهروندی دوگانه بریتانیا و آمریکا را داراست.آنتونی هاپکینز فرزند یک خانواده کارگر بود. پس از پایان دوران خدمت نظام در کالج هنرهای نمایشی کاردیف ثبت نام کرد و پس آن تحصیلاتش را در زمینه بازیگری در آکادمی سلطنتی هنرهای نمایشی در لندن ادامه داد.

وی اولین بار در سال 1964 در لندن به صحنه تئاتر وارد شد. در سال 1974 برای بازی در نمایشی به آمریکا رفت. او ده سال در آمریکا ماند و در این دوران در فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی فراوانی بازی کرد.وی در سال 1991 به خاطر بازی در نقش هانیبال لکتر در فیلم سکوت بره‌ها برنده جایزه اسکار شد.

فیلم جدید: تبدیل شوندگان (2017) – ثور (2017)

مورگان فریمن (79 ساله)

بازیگرانی که هیچوقت پیر نمی شوند

مورگان فریمن زادهٔ 1 ژوئن 1937 بازیگر و کارگردان آمریکایی صاحب جایزه اسکار است. وی در فیلم‌های مشهور و پرفروش بسیار بازی کرده که از ان جمله می‌توان به رستگاری در شاوشنک، دختر میلیون دلاری، نابخشوده، بروس قدرتمند و سری‌های جدید مجموعه فیلم‌های بتمن اشاره نمود.

فریمن بخاطر بازی در فیلم دختر میلیون دلاری موفق به کسب جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد بوده و همچنین وی برنده جایزه یک عمر فعالیت هنری گلدن گلوب 2012 است.او مجری مستند علمی موفق درون کرمچاله بود که با استقبال عمومی در سراسر جهان مواجه شد.

فیلم جدید: روی فرم بمون (2017) – جنگ سرد (2017)

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.