پس از کشف تونل باستانی، در طی بازسازی خانه‌ای در ترکیه،


  


پس از کشف تونل باستانی، در طی بازسازی خانه‌ای در ترکیه، مالک آن در نظر دارد به طور کامل این منطقه را در آناتولی مرکزی حفاری کند و آن را برای گردشگران و توریست‌ها بازگشایی نماید.
 
کارگران، در هنگام بازسازی یک خانه در آناتولی مرکزی ترکیه، با کشف شبکه‌ای از تونل‌های باستانی در زیر خانه شگفت زده شدند. "مصطفی بزدمیر" (Mustafa Bozdemir) که پنج سال پیش این خانه‌ تک طبقه در استان کایسری (Kayseri) را به ارث برده بود، از مقامات محلی اجازه درخواست حفاری منطقه به طور کامل را کرده است. همان‌طور که سازندگان شروع به گود سازی فضاهای زیرین ملک برای اتاق‌های انباری و ذخیره‌سازی جدید بودند، تنها چند متر زیر زمین، وارد یک راهرو سنگی شدند که منجر به کشف این تونل شد.
چهار طبقه در زیر زمین خانه، که تا به امروز گمان می‌رود مربوط به دوره روم (Roman) باشد، پوششی به مساحت حدود 2500 متر مربع دارد، که تاکنون توسط کارگران پاک‌سازی شده است. برآورد نشان می‌دهد که حدود 80 درصد از تونل در حال حاضر با هزینه حدود 80000 یورو کشف و حفاری شده است. در این میان استخوان‌هایی نیز یافت شده است که توسط کارکنان از دانشگاه Erciyes در کایسری آنالیز و تحلیل می‌شوند. هنگامی که اکتشاف منطقه به پایان رسد، بزدمیر در نظر دارد تا خانه و تونل را برای بازدید عموم به عنوان یک مکان توریستی بازگشایی کند.
آناتولی مرکزی برای خانه‌های سنگی آن که به طور معمول چند سطحی می‌باشند معروف است. اگرچه از لحاظ قدمت برخی از این شهرهای زیر زمینی حفر شده تا حدودی نامشخص ‌می‌باشند، زیرا بعضی از تونل‌های زیر زمینی در قرن هشتم توسط برخی از مسیحیان محلی ساخته شده بود که شامل آشپزخانه، اصطبل، کلیساهای کوچک و مقبره می‌باشند.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.