سر تقریبا دست نخورده باقی مانده مجسمه سنگ مرمری ابوالهول


  

سر تقریبا دست نخورده باقی مانده مجسمه سنگ مرمری ابوالهول، در یک آرامگاه اسرارآمیز یونانی متعلق به قرن چهارم قبل از میلاد کشف شد.
 
وزارت فرهنگ یونان در روز سه‌شنبه اعلام کرد که سر تقریبا سالم و دست نخورده باقی مانده مجسمه سنگ مرمری ابوالهول در بزرگترین آرامگاه در آمفیپولیس (Amphipolis) شمال یونان، به کشف رسیده است. مجسمه ابوالهول کمی بیشتر از نیم متر (18 اینچ) ارتفاع دارد و در محفظه چهارم تپه، مدفون شده در شمال منطقه مقدونیه کشف شده است. با توجه به بیانیه‌ای از وزارت، این مجسمه توسط "اثری قرمز رنگ" مشخص شده بود. باستان‌شناسان قطعاتی از بال مجسمه ابوالهول را نیز در همان تپه مدفون شده یافتند.

طبق این بیانیه "این سر ابوالهول متعلق به بدن یک مجسمه ابوالهول که قبلا پیدا شده بود می‌باشد." این آخرین یافته توسط باستان‌شناسانی می‌باشد که در اوایل ماه آگوست، آرامگاه با قدمت بسیار زیاد مربوط به قرن چهارم قبل از میلاد و زمان اسکندر کبیر را کشف کردند.

پیش از این، آن‌ها موزاییکی از یک مرد در حال راندن ارابه، کاریاتیدهای حکاکی شده (ستون ساخته شده از چهره‌های زن که به عنوان تکیه‌گاه در خدمت معماری می‌باشند) و یک موزاییک بزرگ که ربوده شدن پرسفونه توسط پلوتون را به تصویر می‌کشد، را کشف کرده‌اند.

گمانه زنی‌های گسترده‌ای مبنی بر این‌که چه کسی به خاک سپرده شده است وجود دارد: از رکسانا، همسر ایرانی اسکندر تا المپیاس، مادر شاه و یا حتی یکی از ژنرال‌هایش... با این حال، با وجود امیدهای فراوان در میان برخی از مورخان، بسیار بعید به نظر می‌رسد که آرامگاه اسکندر کبیر باشد.
از زمان کشف این منطقه، یافته‌های مهمی به دست آمده که از اهمیت بزرگ تاریخی برخوردار می‌باشند.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.