هفت غارتگر، معبد باستانی متعلق به زمان سلطنت توتمس سوم را کشف کردند.


  

هفت غارتگر، معبد باستانی متعلق به زمان سلطنت توتمس سوم را کشف کردند.
 
به گزارش دیلی تلگراف، هفت غارتگر، معبد باستانی متعلق به زمان سلطنت توتمس سوم را کشف کردند. غارتگران پس از حفر، تا عمق نه متری در شهر Badrashin، در 40 کیلومتری جنوب قاهره معبد را در آب‌های زیرزمینی یافتند. این گروه بازداشت شدند، اما پس از مدت کوتاهی به علت این‌که هنوز منطقه به عنوان میراث به رسمیت شناخته نشده، آزاد شدند. اما حفاری‌های آنان غیر مجاز بوده و هنوز معلوم نیست که چرا آن‌ها در منطقه مشغول به حفر بوده‌اند.

غارتگران مشکوک، قادر به دست‌یابی به هیچ یک از محتویات این معبد نشدند. اعتقاد بر این است که معبد، 3400 ساله است و متعلق به زمان سلطنت توتمس سوم باشد. گروهی از کارشناسان در حال حاضر حفاری را بر عهده گرفته‌اند، و در طول فرایند تحلیل و ارزیابی معبد و اقلام یافت شده از درون آن می‌باشند.

به گفته وزیر آثار باستانی محمود آل داماتی تاکنون هفت لوح، چندین پایه ستون و مجسمه‌های ساخته شده از گرانیت، سنگ مرمر صورتی از این معبد به کشف رسیده است. باستان شناسان بر این باورند که هیروگلیف محاط بر دیواره‌های معبد، ممکن است نور تازه‌ای بر سلطنت توتمس سوم، یکی از قدرتمندترین فراعنه مصر باستان، که بین 1479 و 1425 قبل از میلاد حکومت می‌کرد، می‌تاباند. توتمس سوم با فتح سرزمین‌های جدید از نیا، در شمال سوریه، و تا آب‌ریز چهارم رود نیل در نوبه، بزرگترین امپراطوری مصر که تا به حال دیده شده را ایجاد کرده بود.

باستان‌ شناس بریتانیایی نایجل هترینگتون (Nigel Hetherington) به تلگراف گفت "مصر مدرن به معنای واقعی کلمه در بالای مصر قدیم بنا شده است، بنابراین چیزهای بسیاری برای پیدا کردن وجود دارد."
 



نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.