با کشف اسکلت در آرامگاه بزرگ دوران اسکندر در آمفیپولیس، یونان نفس‌ خود را در سینه حبس کرده است


  

با کشف اسکلت در آرامگاه بزرگ دوران اسکندر در آمفیپولیس، یونان نفس‌ خود را در سینه حبس کرده است. کشف این اسکلت به معمای بزرگ این چند وقت اخیر پاسخ خواهد داد.
 
باستان شناسان یک اسکلت در مقبره مرموز، غنی و تزئین شده از زمان اسکندر کبیر را پیدا کرده‌اند. کشف این اسکلت به معمای بزرگ این چند وقت اخیر پاسخ خواهد داد. معمایی که ذهن باستان شناسان را به خود مشغول کرده بود که بزرگترین تپه یونان باستان برای تدفین چه کسی ساخته شده بود؟

دراین مدت آثار باستانی مختلفی از آرامگاه کشف شد، از جمله: مقبره دارای مجسمه ابوالهول بود و با دو مجسمه‌های کاریاتید از دیوار محافظت می‌شد، و سرسرا با موزاییک خیره کننده‌ای تزئین شده بود. اما بالاخره وزارت فرهنگ یونانی روز چهارشنبه گفت که کارشناسان اسکلت آن شخصی که آن‌جا برایش ساخته شده بود و همه منتظرش بودند را به دست آورده‌اند. استخوان در اتاق سوم از تپه‌های وسیع در نزدیکی آمفیپولیس در شمال یونان پراکنده در اطراف تابوت چوبی یافت شد.

وزارت گفت که بقایای به جای مانده، به وضوح متعلق به "یک شخصیت قدرتمند می‌باشد، که می‌تواند این آرامگاه منحصر به فرد برای او ساخته شده باشد"، آن‌ها با حدس و گمان می‌کفتند که این آرامگاه بزرگ می‌تواند متعلق به رکسانا، همسر ایرانی اسکندر، مادرش المپیاس، و یا یکی از ژنرال‌هایش باشد.
در بیانیه‌ای گفته شد که اسکلت در حال حاضر "توسط محققان مورد مطالعه" قرار گرفته است. "کاترینا پریستری" (Katerina Peristeri)، باستان شناس مسئول حفاری، برای آشکارسازی یافته‌ها و پیش بینی‌های مربوط به اکتشافات، دو کنفرانس مطبوعاتی در تاریخ 22 و 29 نوامبر برگزار خواهد کرد.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.