نظریه جدیدی مبنی بر اینکه مونالیزا ممکن است یک برده چینی و مادر لئوناردو داوینچی باشد، ارائه شده است.


  

نظریه جدیدی مبنی بر اینکه مونالیزا ممکن است یک برده چینی و مادر لئوناردو داوینچی باشد، ارائه شده است.

یک مورخ ایتالیایی به نام "آنجلو پرتیکو" (Angelo Paratico) نظریه جدیدی مبنی بر اینکه مونالیزا ممکن است یک برده چینی و مادر لئوناردو داوینچی باشد، ارائه کرده است. آنجلو، مورخ مستقر در هنگ کنگ و رمان نویس از ایتالیا، به صبح جنوب چین گفت: "در پشت مونا لیزا، یک منظره و چشم انداز چینی وجود دارد و حتی صورت خود او نیز چینی به نظر می‌رسد."

در پی این نظریه، کاربران وب چینی  ابراز حیرت و ناباوری کردند، و ده‌ها هزار کامنت با مونتاژ این نقاشی، با چهره کمدین‌های چینی تا بازیگر بریتانیایی روآن اتکینسون ارسال کردند.
در مورد "کاترینا" (Caterina)، مادر این هنرمند، نویسنده، ریاضیدان و مخترع، و پرتره آویزان در در موزه لوور پاریس که مدت‌های طولانی موضوع بحث بوده، اطلاعات کمی به دست آمده است. آنجلو پرتیکو در پایان کتابی با عنوان "لئوناردو داوینچی: یک محقق چینی از دست رفته در رنسانس ایتالیا"، به فرضیه سال 1910 متخصص مغز و اعصاب اتریشی، زیگموند فروید اشاره می‌کند و می‌گوید که نقاشی از مادر هنرمند الهام گرفته شده است. او گفت "پدر لئوناردو، یک مشتری ثروتمند داشته که او برده‌ای به نام کاترینا داشته است. پس از 1452، تاریخ تولد لئوناردو، او ناگهان از اسناد ناپدید شد."

شواهد برای اتصال به چین به نظر کم می‌رسد، اما آنجلو می‌گوید که همیشه مطمئن بوده که مادر داوینچی شرقی بوده است. او اضافه کرد "برای اثبات شرقی چینی بودن او، ما نیاز به استفاده از یک روش‌های قیاسی داریم."
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.