کارمندان موزه‌ای در ازبکستان به خاطر فروش آثار هنری اصل و جایگزین کردن آن‌ها با نسخه کپی دادگاهی شدند.


  

کارمندان موزه‌ای در ازبکستان به خاطر فروش آثار هنری اصل و جایگزین کردن آن‌ها با نسخه کپی دادگاهی شدند.
بر اساس گزارش روزنامه جمعه دفتر دادستانی عمومی اعلام کرد که تعدادی از کارکنان موزه‌ای در ازبکستان به دلیل فروش آثار هنری اصل و جایگزینی آن‌ها با نسخه کپی شده، محکوم و برای 15 سال زندانی شده‌اند. طبق گزارش روزنامه حقوق (Huquq)، "میرفایز اوزمونو" (Mirfayz Usmonov) متصدی و رئیس موزه ازبکستان به نه سال زندان و دو نفر دیگر از کارکنان موزه هر کدام به هشت سال زندان محکوم شدند.

زمان دقیق دادگاهی شدن آنان در تاشکند پایتخت این کشور، اعلام نشده است. هم‌چنین جزئیات از کارکنان دیگری که با این پرونده درگیر بوده‌اند نیز ارائه نشده است.
این تخلفات بین سال‌های 1999 تا 2014، توسط کارکنان موزه انجام شده است. آن‌ها چند اثر هنری اصل که هنرمندان روسی و هنرمندان آوانگارد از شوروی، از جمله "الکساندر نیکلایوف" (Alexander Nikolayev)، "ریچارد کارل سومر" (Richard-Karl Sommer) و "ویکتور اوفی میتسو" (Victor Ufimtsev)، که قرن گذشته در ازبکستان زندگی و کار کرده بودند، فروخته و نسخه‌ای کپی جایگزین آن‌ها کرده بودند.

آن‌ها آثار هنری را به مشتریان ناشناس به قیمت 100 دلار تا 800 دلار فروخته بودند. این کارکنان هم‌چنین 25 اثر اصل را که توسط هنرمندان اروپایی خلق شده بود را نیز به فروش رسانده‌اند. از جمله این هنرمندان می‌توان به نقاش و مجسمه‌ساز رنسانس ایتالیایی، "لورنزو دی کردی" (Lorenzo di Credi) اشاره کرد.
در این گزارش گفته شده است که دولت زیان "عمده‌ای" را متحمل شده اما هنوز رقم دقیقی را ارائه نکرده است.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.