کلکسیونری از خاورمیانه نقاشی هیتلر را به قیمت ۱۶۲۰۰۰ دلار خرید


  

کلکسیونری از خاورمیانه نقاشی هیتلر را به قیمت ۱۶۲۰۰۰ دلار خرید. با وجود جنجال‌های فراوان به هنگام فروش آثار هنری هیتلر، زمان فروش اثر بارها و بارها لغو و تغییر یافت.
 
روز شنبه، خانه حراج Weidler در نورنبرگ آلمان نقاشی‌های آب‌رنگ آدولف هیتلر را که متعلق به حدود سال 1914است، برای 162000 دلار (130000 یورو) فروخته است. چکش حراج با قیمت 5600 دلار (4500 یورو) بالا برده شد وبه تدریج بر ارزش آن افزوده شد. بنا به گزارشات، این نقاشی با عنوان Standesamt / Altes Rathaus را، یک خریدار از خاورمیانه که در اتاق مناقصه حاضربود به دست آورد.

این اثر تصویری از یک ساختمان شهر در مونیخ را نشان می‌دهد که دو خواهر از هسه، آلمان، از پدر بزرگشان به ارث برده بودند. این نقاشی را دو سال پس از اینکه هیتلر نقاشی کرده بود در سال 1916 توسط پدر بزرگشان خریداری شد. فروشنده وعده داد 10 درصد از درآمد حاصل را به موسسه خیریه اهدا کند.

گواهی نامه صحت خرید این اثر، از آلبرت بورمان برادر مارتین بورمان، که رییس کارکنان هیتلربود  نیز به خریدار داده می‌شود. هیتلر در مدرسه هنر تحصیل می‌کرده و این به خوبی مستند شده است که از مدرسه هنر شکست خورده است. فروش آثار هنری هیتلر اغلب با جنجال‌های فراوان همراه است.

برخی از خانه‌های حراج از پذیرفتن مسئولیت رسیدگی به آثار هیتلر خودداری کرده‌اند، و این موضوع باعث شده است تا زمان فروش اثر بارها و بارها لغو شود. از نظر بسیاری از کارشناسان هنر کار او را در بهترین حالت حد متوسط می‌دانند.

یاسمن فراهانی فرد
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.