«مارک نیوسان» دوست نزدیک «جانی آیو» و طراح جدید شرکت اپل اسلحه‌ای جدید با الهام از هنر ژاپن طراحی کرده است.


 

 

«مارک نیوسان» دوست نزدیک «جانی آیو» و طراح جدید شرکت اپل اسلحه‌ای جدید با الهام از هنر ژاپن طراحی کرده است.
شرکت اسلحه سازی «بِرِتا» (Beretta) با استخدام یکی از طراحان اصلی شرکت اپل، تفنگی جدید را طراحی کرده است. این اسلحه زیبا که بر روی قطعات فلزی آن حکاکی‌های ظریف با الهام از هنر ژاپنی انجام شده، تغییرات جدیدی را در زمینه ارگونومی و طراحی صنعتی در طراحی‌های کلاسیک اسلحه‌های برتا نشان می‌دهد.

به گفته کمپانی برتا «حکاکی‌های انجام شده برروی این اسلحه، یادآور هنر آسیاست که خانه و مأمن قرقاول و شکار آن است.» این طرح با استفاده از تکنولوژی لیزر حکاکی و از نقاشی‌های شکار ژاپنی الهام گرفته شده است.

کمپانی برتا هنوز قیمتی برای این مدل جدید اعلام نکرده، اما معمولا مدل‌های عادی این شرکت قیمتی در حدود 4000 دلار دارند و مدل‌های سفارشی به قیمتی بالای 100000 دلار فروخته می‌شوند.
به گفته شرکت برتا، «مارک نیوسان» علاوه بر طراحی عناصر بصری این اسلحه، از تکنیک‌های طراحی صنعتی نیز استفاده کرده تا هیچ درز و اتصالی بین قطعات آن دیده نشود و لبه‌های نوک تیزی در آن وجود نداشته باشد.

مارک نیوسان در ماه سپتامبر به شرکت اپل پیوست، هرچند گفته می‌شود که او در این شرکت به صورت نیمه وقت کار می‌کند و هنوز به کار در شرکت خود در انگلیس مشغول است. او در طراحی پروژه‌های مخفی اپل نیز دست دارد.

کارخانه اسلحه ‌سازی برِتا که دفتر مرکزی آن در شهر «گاردونه وال ترومپیا» در استان شمالی برشیا ایتالیا قرار دارد یکی از بزرگترین کارخانه‌های اسلحه سازی ایتالیا است که انواع مختلف سلاح‌های شکاری، رزمی و ورزشی را تولید می‌کند و قدیمی‌ترین کارخانه اسلحه سازی دنیا محسوب می‌شود. این کارخانه تقریباً در پانصد سال پیش یعنی در سال ۱۵۲۶ میلادی در مدارک شهری ثبت شده و از آن تاریخ در نسل پانزدهم به دست خانواده برتا اداره می‌شود.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.