اشیای وحشتناکی مرتبط با بدنام‌ترین جنایتکاران بریتانیا،


 

 

اشیای وحشتناکی مرتبط با بدنام‌ترین جنایتکاران بریتانیا، بعد از سال‌ها مخفی ماندن در «موزه سیاه» اسکاتلندیارد برای اولین بار به نمایش گذشته خواهند شد.

«موزه سیاه»-که درهای آن در حال حاضر به روی عموم باز نیست- دارای اشیایی مربوط به برخی از بدنام‌ترین مجرمان و وحشتناک‌ترین جنایات انگلستان است که از جمله آن‌ها می‌توان به «نامه جهنمی» که ظاهرا توسط «جک قاتل»(Jack the Ripper) نوشته شده و تابه‌هایی که «دنیس نیلسن» قاتل زنجیره‌ای، گوشت قربانیانش را در آن می‌پخت، اشاره کرد. در این موزه همچنین طنابِ داری که از آن برای دار زدن «روت الیس» آخرین زنی که در انگلستان اعدام شد، دیده می‌شود.

گفته می‌شود برخی از این اشیا به حدی موهوم و ترسناک هستند که بسیاری از بازدیدگنندگان-از جمله افسران پلیس کهنه‎کار-با دیدن آن‌ها از حال رفته‌اند: ماسک‌های مرگ زندانیان به دار آویخته شده زندان «نیوگِیت» با زخم‌های طنابِ دار بر گلویشان؛ دو دست قطع شده از آرنج به پایین که متعلق به قاتلی بوده، که گمان می‌رفت در دهه 50 خودکشی کرده باشد و مقامات آلمانی به اشتباه در پی درخواستی برای دریافت اثر انگشت او، دست‌هایش را قطع کرده و به لندن باز فرستادند.

با وجود این که دیدن بسیاری از اشیای موجود در این موزه می‌تواند برای بازماندگان قربانیان ناراحت کننده باشد، مدت‌های مدیدی است که درخواست‌های زیادی از این نهاد برای بازکردن درهایش و نمایش اشیا داخل آن برای عموم، انجام گرفته است.

سال گذشته درخواستی به پلیس متروپولیتن فرستاده شد تا برای تأمین بودجه درهای این موزه را که هم اکنون «موزه جرایم» نامیده می‌شود، به روی عموم بگشاید یا نمایشگاهی از اشیای موجود در آن برگزار نماید. تا به حال تنها افسران پلیس و بازدیدگنندگان خاص و محدودی قادر به بازدید از این موزه بوده‌اند و حالا پلیس متروپولین با همکاری موزه لندن، نمایشگاهی از بیش از 20000 نمونه موجود در این مجموعه برپا خواهد کرد.

پلیس متروپولیتن لندن یکی از قدیمی‌ترین نیروهای پلیس جهان محسوب می‌شود و اشیای این موزه، از سال 1874 توسط یک کارآگاه جمع آوری شده و در قالب یک موزه گرد آمده‌اند.



 
پریا پورمند
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.