«مونالیزا دوم هم اکنون در کشور‌های آسیایی به نمایش گذاشته شده است.


  

«مونالیزا دوم» تابلویی که توسط بسیاری به عنوان نسخه اولیه تابلوی اصلی مونالیزا اثر لئوناردو داوینچی شناخته می‌شود، هم اکنون در کشور‌های آسیایی به نمایش گذاشته شده است.
بنیاد مونالیزا ادعا می‌کند که این تابلو، یک دهه پیش از تابلو اصلی که هم اکنون در موزه لوور پاریس قرار دارد خلق شده، اما بسیاری در دنیای هنر بر این عقیده‌اند که این تابلو اصل نیست و یک کپی از کار اصلی است توسط هنرمندی ناشناس به تصویر درآمده است.

تابلوی مورد بحث، برای اولین بار در عمارت خانوادگی یک مجموعه‌دار و منتقد هنری انگلیسی در سال 1913 کشف شد. از سال 2012، بنیاد مونالیزا که در زوریخ آلمان قرار دارد، به عنوان نماینده‌ای از طرف صاحبان این تابلو سعی در اثبات اصل بودن این تابلو و این موضوع که به راستی توسط داوینچی خلق شده دارد.

این موسسه برای گسترش فعالیت‌هایش، تابلوی مونالیزا را در سراسر آسیا به نمایش خواهد گذاشت و این تابلو هم اکنون در خانه هنر سنگاپور تا 11 فوریه برای بازدید عموم گذاشته شده است.
این نمایشگاه دلایل این موسسه برای اثبات اصل بودن اثر را با ارائه دلایل علمی و استفاده از تکنولوژی روز چون تجزیه و تحلیل دیجیتالی نوع قلم گذاری و رنگ کردن نقاشی را به بحث می‌گذارد و به مخاطبان این امکان را می‌دهد تا خود در مورد اصل بودن این تابلو تصمیم بگیرند.

مارتین کمپ، استاد تاریخ هنر دانشگاه آکسفورد به وال استریت جورنال می‌گوید: "با وجود تمام تلاش‌های انجام شده، من هیچ متخصص مهمی در زمینه آثار داوینچی را نمی‌شناسم که اصل بودن این اثر را تأیید کرده باشد."

در مورد تابلوی مونالیزای لئوناردو داوینچی نقاش، مخترع و دانشمند دوره رنسانس همواره بحث و جدل بسیاری در جریان بوده است. برخی می‌گویند که تابلوی مونالیزا پرتره‌ای از «لیزا جراردینی» همسر تاجری فلورانسی بوده، اما هیچ سند قطعی در این مورد وجود ندارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.