دیلی میل، مارکو اِواریستی هنرمند دانمارکی-شیلیایی به دلیل رنگ کردن چشمه اِستروکور در ایسلند دستگیر شده است.


  

به گزارش دیلی میل، مارکو اِواریستی هنرمند دانمارکی-شیلیایی به دلیل رنگ کردن چشمه اِستروکور در ایسلند دستگیر شده است.
مارکو اِواریتستی، هنرمند، رنگ خوراکی با طعم میوه را داخل این چشمه‌های آب گرم مشهور که در 70 مایلی شمال شرقی شهر رِیکیاویک قرارد دارد ریخته، و باعث شده تا این چشمه‌ها با ستون‌های آب و بخار صورتی روشن فوران کنند.

گارور ایریکسون نماینده‌ای از زمین‌داران محلی که با شکایت از این هنرمند باعث بازداشت شدن او شده‌اند می‌گوید: "این هنر نیست. من واقعا متأسفم که بازدیدکننده‌ای از کشور ما چنین ایده‌ای را اجرا می‌کند. زبان من از بیان میزان انزجار من از چنین عملی قاصر است."

با این حال اواریستی تأکید می‌کند: "طبیعت به هیچ کس تعلق ندارد. من کاری که می‌خواهم انجام می‌دهم چون یک نقاش هستم، نقاش منظره‌ای که از بوم استفاده نمی‌کند، بلکه مستقیما روی طبیعت نقاشی می‌کند. من به آزادی بیان اعتقاد دارم و فکر می‌کنم که طبیعت نه اشخاص خاص، بلکه به همه تعلق دارد." او ادامه می‌دهد: "من مادر زمین را دوست دارم. من اگر عاشق زنی باشم به او یک حلقه الماس می‌دهم. به همین دلیل است که طبیعت را تزیین می‌کنم، چون عاشقش هستم."

با این حال و از بخت بد برای اواریستی، مقامات ایسلندی با نظرات او موافق نیستند؛ این "خلاقیت هنری" برای هنرمند کپنهاگی دو هفته حبس در زندان را به ارمغان آورده است.

این پنجمین بار است که این هنرمند آب‌های طبیعی را رنگ می‌کند؛ او چیدمانی مشابه را سال گذشته بر روی آبشاری یخزده در نروژ پیاده کرده بود.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.