پلیس سوییس، تابلویی از لئوناردو داوینچی به ارزش ۱۷۰ میلیون دلار را که برای قرن‌ها گم شده بود، توقیف کرد.


  

پلیس سوییس، تابلویی از لئوناردو داوینچی به ارزش ۱۷۰ میلیون دلار را که برای قرن‌ها گم شده بود، توقیف کرد.
این تابلوی پرتره که برای قرن‌ها گم شده بود و «ایزابلا دِسته» نجیب‌زاده‌ای رنسانسی را به تصویر می‍‌کشد، برای اولین بار در سال 2013 در صندوق یک بانک سوییسی در میان 400 اثر هنری دیگر کشف شد. به گفته مسئولان قضایی، مذاکراتی در مراحل پیشرفته برای فروش این شاهکار هنری به مبلغ 120 میلیون یورو در جریان بوده است.

نیروهای پلیس برای اولین بار در سال 2013 از وجود این تابلو آگاه شدند، اما تلاش برای بدست آوردن آن ناکام ماند و این تابلو دوباره گم شد. تحقیقی جداگانه و بررسی جرایم و کلاهبرداری‌های مالیاتی و بیمه، به صورت شگفت آوری پلیس را برای بار دوم به سوی تابلوی ایزابلا دِسته راهنمایی و نیروی پلیس تیچینو(منطقه ایتالیایی زبان جنوب سوییس) وکیلی را به همراه برگه گواهی فروش این تابلو دستگیر کرد.

یکی از نیروهای پلیس سوییس گفت: "در پی تحقیقاتی کاملا جداگانه در زمینه کلاه‌برداری بیمه‌نامه‌ها و مالیات، متوجه شدیم که وکیلی در پیزارو مسئولیت فروش تابلویی از لئوناردو داوینچی را برعهده گرفته و می‌خواهد آن را به قیمتی بالای 95 میلیون یورو بفروشد."

این سرنخ نیروی پلیس را به سوی تابلو سوق داد و آن‌ها بالاخره توانستند روز دوشنبه در شهر لوگانو نزدیک مرز سوییس و ایتالیا، این تابلو را بازیابی و توقیف کنند. این که چه کسی صاحب اصلی تابلو بوده و مرتکب قاچاق آثار هنری و کلاهبرداری شده، مشخص نیست و پلیس هیچ صحبتی در مورد بازداشت شدگان احتمالی نکرده است.

متخصصان اصل بودن این تابلو را با آزمایش‌های کربن تشخیص داده‌اند. همچنین، طراحی اولیه‌ای متعلق به سال 1499 از پرتره این اشراف‌زاده به قلم داوینچی در موزه لوور پاریس موجود است که اصل بودن این تابلو را نأیید می‌کند. رنگ استفاده شده و نوع ساخت بوم این تابلو هم یکی دیگر از شاخصه‌های اصل بودن آن نام برده شده است. با این حال بعضی معتقدند که این تابلو، ممکن است توسط شاگردان داوینچی تکمیل شده باشد.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.