آلمان، به دنبال نیمه دوم تابلوی «قدحی با سر جان تعمید دهنده»، اثر لوکاس کراناخ پدر هستند.


  

مسئولان موزه کسل فردنشتاین در شهر گوتای آلمان، به دنبال نیمه دوم تابلوی «قدحی با سر جان تعمید دهنده»، اثر لوکاس کراناخ پدر هستند.
به گزارش مونوپول، این اثر هنری که بر روی چوب کشیده شده، توسط دلالی در سال 1936 با اره به دو نیم تقسیم شد. گفته می‌شودکه این فرد تصور می‌کرده تصویر خشونت آمیز و خون آلود سر جان تعمید دهنده، باعث خواهد شد تا خریداران احتمالی از آن روی بگردانند.

یکی از نیمه‌ها، که تصویر سر بریده شده جان تعمید دهنده را در حالی که در سبدی قرار گرفته و دستان زنی آن را حمل می‌کند نشان می‌دهد، دوباره راه خود را به شهر گوتا پیدا کرد؛ اما از سرنوشت نیمه دیگر که صورت سالومه را به تصویر می‌کشد اطلاعی در دست نیست. این نیمه آخرین بار در حراجی در دهه 1970 دیده شد و در آن زمان، به صورت اشتباه آن را پرتره‌ای از «سیبیلای ساکسونی» تشخیص دادند.

در گذشته تصور می‌شد نیمه تابلویی که در موزه فردنشتاین وجود دارد، نسخه‌ای کپی شده و بی اهمیت از اثر اصلی کراناخ باشد. این اثر به تازگی و در مدت 5 ماه در مونیخ مورد مرمت قرار گرفت تا برای بازدید عموم در نمایشگاهی که در موزه فردنشتاین در مورد زندگی و آثار کراناخ برگزار می‌شود، آماده شود. در طی مرمت این اثر، اصل بودن آن توسط متخصصان تأیید شد.
لوکاس کراناخ(متولد ۴ اکتبر ۱۴۷۲) نقاش مشهور دوره رنسانس اروپا است. او علاوه بر نقاشی به چاپ چوب و حکاکی نیز می‌پرداخت و از مشهورترین آثار او می‌توان به «آدم و حوا» و «عصر طلایی» اشاره کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.