لاپیس لاجولی یا همون لاجورد خودمون سنگ متولدین شهریورماه است.


  

 

لاجورد

لاپیس لاجولی یا همون لاجورد خودمون سنگ متولدین شهریورماه است.
همونطور که از اسمش هم مشخصه قسمت دوم اسم این سنگ از واژه فارسی لاجورد برگرفته شده. قسمت اول هم "لاپیس" یک واژه لاتین به معنای "سنگ" هست.
این سنگ پیشینه تاریخی عمیقی در میان مردم سواحل مدیترانه, مصر, عراق و افغانستان و ایران داشته.

مصری ها این سنگ رو به عنوان زینت به همراه داشتند. حتی گفته میشه که "کلئوپاترا" از پودر این سنگ به عنوان سایه چشم استفاده میکرده.
در میان وسائل موجود در میان مقبره های مصری ها چشمی از جنس طلا با مردمکی آبی رنگ از جنس همین سنگ خودنمایی میکنه. مصری ها اون رو طلسم "قدرت بی حد" به شمار میاوردند.

در قرون وسطی اعتقاد بر این بود که این سنگ روح را از اشتباه, حسادت و ترس در امان نگه میداره.
گاهی اوقات هم این سنگ رو خرد میکردند, با شیر مخلوط میکردند و برای درمان زخم ها و جوش و دمل آن را مینوشیدند. (پیشنهاد میکنم برای درمان جوش هاتون این شیوه رو امتحان نکنید! علم پیشرفت کرده. راه های بهتری هم هست(

در حال حاضر در سراسر دنیا لاپیس لاجولی یا همون لاجورد رو "سنگ دوستی و اعتماد" میدونند.
رنگ آبی آن حس همکاری و هماهنگی در روابط رو ایجاد میکنه و باعث میشه که دارنده اون بتونه به راحتی عقایدشو بیان کنه.

خواص لاجورد بطور خلاصه :

مزاج لاجورد ,گرم خشک میباشد ,ناراحتی های سینه و گلو و خلط را درمان مینماید ,خصوصا دافع بیماریهای سوداوی بوده وبیماریهای سوداوی قلب رادرمان میکند .

تقویت کننده قلب میباشد و نکسیر را بند میکند و سرمه آن بیماریهای چشم را درمان نموده و برای آب مروارید و اشک چشم مفید میباشد .اعصاب چشم را درمان نموده و از افتادن پلکها جلوگیری مینماید.

خواص لاجورد :

اگر لاجورد را به گردن بچه ها بیندازیم خوف را از آنها دور نموده و آنان را حفاظت میکند .استفاده از انگشتری آن خوف و ترس را از آدمی دور ساخته و به آدمی ارامش میدهد.

مهمترین خواص لاجورد :

  1.  تسکین دردهای سر
  2. موثر برای فشار خون بالا
  3. تحریک کننده قوای ذهنی
  4. تقویت کننده قوه درک شهودی

توصیه ها:

توصیه می شود افراد مبتلا به بیماریهای کلیوی و ریوی به هیچ عنوان نباید از این نوع سنگ استفاده نمایند چرا که بیماری آنها تشدید می گردد.در واقع این سنگ نباید در هاله ی این افراد قرار گیرد.

نام کانی : لاجورد

تاثیر روانی : سنگ عشق و دوستی ، افزایش آگاهی و رفع بن بستهای احساسی آرامش بخش

درمان جسمی : رفع دردهای عصبی ؛ گزش حشرات ، فشار خون و غدد لنفاوی

روش شارژ : یک بار در هفته در نمک خشک دریا

لاجورد- ضایعات لنف و غده تیروئید 

لاپیس لازولی (لاجورد): این سنگ توده آبی رنگ شاهانه ای است که از مواد گوناگون گروه سودالیت به همراه رگه های پیریت تشکیل می شود و ماده رنگی موجود در آن از لازوریت، کلسیت و پیریت است. مکان اصلی کشف این سنگ در کشورهای افغانستان، شیلی، برمه، اورال و سیبری است.

تاثیر بر بدن: رنگ آبی این سنگ یک اثر آرامبخش دارد و گرفتگی عضله را از بین می برد. درجه تب را در بدن پایین می آورد. لاپیس لازولی برای درد عصب ها، بثورات پوستی و گزیدگی حشرات بسیار موثر است. کلا این سنگ از درد می کاهد و ورمها را ازبین می برد. گرفتگی سینه و گلو را رفع می کند. دردهای سر را تسکین می دهد و برای فشار خون بالا موثر است. اما نباید برای افرادی که دارای فشار خون پایین هستند مورد استفاده قرار گیرد. این سنگ مانع فشارهای عصبی می شود و گردش خون را تقویت می کند. عمل ریه ها توسط این سنگ افزایش می یابد، و ضایعات لنف و غده تیرویید را درمان می کند.
لاپیس لازولی کمک بسیار شایانی به بیماریهای حلق، نایژه و لوزه ها می کند. غده تیموس را نیرو می بخشد و نیروی حیات می دهد. و نیز برای سرطان در مراحل اولیه آن بسیار موثر است.

اثر بر روح و روان: سنگ مورد نظر در رشد روحی و معنوی بسیار موثر است. قدرت ما را در حساسیت، توجه و آگاهی زیاد می کند. نگرانی ها و موانعی را که در احساسات ما وجود دارند از بین می برد. لاپیس لازولی باعث رفع وازدگی و سرکوب در علم روانشناسی در طی زندگی می شود. این سنگ برای حمایت از عقاید اجتماعی بسیار توصیه می شود و نیز باعث شادی ما از این تصمیم می شود. سنگ لاپیس لازولی عموما در جهان به عنوان سنگ عشق و دوستی مشهور است.

خصوصیات: این سنگ به هیچ عنوان نباید در اتاق خواب استفاده شود.

فروش و نگهداری: سنگ های بسیاری از این در بازار فروش یافت می شوند. توصیه می کنیم برای تمیز کردن، آن را در نمک خشک دریا قرار دهید و از آب استفاده نکنید. این عمل را بهتر است یک بار در هفته انجام دهید و برای شارژ، آن را به مدت طولانی در نور خورشید قرار ندهید.

 

 

مزاج لاجورد ,گرم خشک میباشد ,ناراحتی های سینه و گلو و خلط را درمان مینماید ,خصوصا دافع بیماریهای سوداوی بوده وبیماریهای سوداوی قلب را
درمان میکند .
تقویت کننده قلب میباشد و نکسیر را بند میکند و سرمه آن بیماریهای چشم را درمان نموده و برای آب مروارید و اشک چشم مفید میباشد .اعصاب چشم را درمان نموده و از افتادن پلکها جلوگیری مینماید.


خواص سنگ لاجورد :
اگر لاجورد را به گردن بچه ها بیندازیم خوف را از آنها دور نموده و آنان را حفاظت میکند .استفاده از انگشتری آن خوف و ترس را از آدمی دور ساخته و به آدمی ارامش میدهد.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.