اسب ترکـمن زیبـاتریـن و گرانـتریـن اسب جهـان

 

 

اسب ترکـمن زیبـاتریـن و گرانـتریـن اسب جهـان

این اسب از نـژاد اسب ترکـمن نه تنهـا زیبـا و خیـره کننده است ، بلکـه در سرعت و استقامت نیـز بی نظیـر است . تنهـا حـدود ۳۵۰۰ اسب از این نـژاد در کشورهای ؛ ترکمنستان ، روسـیه ، اروپـا ، استـرالیا و آمـریکای شمالی شنـاخته شده است .
اسب‌هـایی که نه تنهـا در نـوع رنگ‌ ، بلکـه بسیـار پر جنب و جـوش و اندامی قـوی ، سخت و هوشی فـوق‌العـاده در همـکاری با سـوار را دارند . آخـال تکـه از گـرانتریـن و قدیمی ترین نـژادهای اسب نیـز به حسـاب می‌آید . گفـته مـیشـود این اسب باقی مانده از نـژاد اسب‌های دوران فراعـنه در آسیـای مـرکـزی ، یعنی حـدود ۲۰۰۰ سـال پیـش است.
آخـال تکـه اسبی طـلایی مـتالیـک و چشـم نواز و بسیـار زیبـا است .
این اسب گـرانتریـن اسب دنیـا به ارزش " ۲٫۵ میلیون دلار " آمـریکـا است که در اختـیار یک خانـم مـیلیـاردر آمـریکـایی است . این اسب رنگی شبـیه گوزن طلایی و درخششی شبیه فلـز‌ دارد . از سـایر مشخصات ظاهـری این اسب می توان گفت که ؛ بلنـد بالا ، پوشش موی صاف به رنگ طلایی مـتالیـک ، چشمانی بادامی شـکل روشـن ، عضلات شانه‌ای به سمت بالا ، عقب و بسیار قـوی ، قفـسه سیـنه دارای فـرورفتـگی قـوی و زیبـا ، پاهای کشیده و باریک مناسب برای دو‌ و پـرش با مـانع ، یال و دم نازک و خوش فـرم ، چربی بدن بسیـار اندک و سرتاسر بدن همـانگـونه که مشـاهده مـیکنیـد ، عضـلانی است.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.