با ارزشترین کلکسیون های سکه در جهان

گرانترین و با ارزشترین کلکسیون های سکه در جهان!+تصاویر
  

در این قسمت خواهید دید … گرانترین و با ارزشترین کلکسیون های سکه در جهان و تصاویری چند از آنها..

جمع کردن سکه کار آن چنان دشواری نیست و هر کسی می تواندبا کمی وقت این کار را انجام دهد. اما اگر شما قصد داشته باشید تا سکه هایی قدیمی را که دیگر در بازار موجود نیستند جمع آوری کنید باید کمی بیشتر از فقط وقت هزینه کنید و برای تهیه سکه ها پول نیز خرج کنید.

در حال حاضر ۲۳۵ سکه آمریکای در جهان موجود است که ارزشی بیش از ۱ میلیون دلار دارند و ارزش جمعی آن ها بیش از ۵۵۰ میلیون دلار است.

به گزارش یورفان مجموع سکه های عتیقه در جهان ۲۱ میلیون عدد است که جمعا ارزشی بیش از  ۳۰ میلیارد دلار دارند.
سکه اولین بار در سال ۶۰۰ سال قبل از میلاد مسیح در کشور ترکیه ساخته شد و تا به امروز در معاملات کاربرد داشته است.

مجموعه جان جی فور
ارزش : ۵۶ میلیون دلار
جان جی فورد در سال ۱۹۲۴ متولد شد. او در آن سال های ابتدایی کار خود به عنوان یک مسئول تحویل برای یک فروشگاه سکه کار می کرد و پس از اینکه به این کار علاقه مند شد خود وارد این زمینه شد. کلکسیون او در سال ۲۰۰۳ توسط فرزندانش به قیمت ۵۶ میلیون دلار به فروش رفت.

 

گرانترین و با ارزشترین کلکسیون های سکه در جهان!+تصاویر
مجموعه لوئیس الیاسبرگ
ارزش: ۵۷ میلیون دلار
به گزارش یورفان به نقل از بازار خبر یکی از علاقه مندان به جمع آوری سکه که به شدت در این زمینه موفق بود. او در سال های ۱۹۲۰ تا ۱۹۷۰ به جمع آوری انواع سکه های کم یاب پرداخت و توانست تعدادی از کم یاب ترین سکه های کم یاب دوران انقلاب آمریکا را جمع آوری کند مجموعه او شامل سکه هایی از سال های ۱۸۷۰ تا ۱۹۳۰ بود که در سال های ۱۹۸۲، ۱۹۹۶ و ۱۹۹۷ در چندین حراجی به فروش رفتند. در نهایت سکه های او به مبلغ ۵۷ میلیون دلار به فروش رفتند که اگر تا به امروز حفظ می شدند ارزشی بسیار بیشتر داشتند.

 

گرانترین و با ارزشترین کلکسیون های سکه در جهان!+تصاویر
کلکسیون کازم تاسکنت
ارزش: بیش از ۱۰۰ میلیون دلار
این مجموعه در حال حاضر در یکی از بانک های ترکیه قرار دارد و توسط سازنده بانک جمع آوری شده است. کازم تاسکنت که بانک Yapi Kredi را افتتاح کرد تصمیم گرفت تا با جمع آْوری تعدادی از قدیمی ترین سکه های موجود در ترکیه این آثار با ارزش را حفظ کند. در حال حاضر بیش از ۵۵ هزار سکه از دوران های مختلف در گاوصندوق بانک موجود است که ارزشی بیشتر از ۱۰۰ میلیون دلار دارند.

 

گرانترین و با ارزشترین کلکسیون های سکه در جهان!+تصاویر
مجموعه ملک فاروق
ارزش: ۱۵۰ میلیون دلار
ملک فاروق در سال های ۱۹۳۶ تا ۱۹۵۲ در مصر حکم رانی می کرد. او در این سال ها به صورت بسیار اشرافی زندگی می کرد و هزینه زیادی را صرف علایق خود کرد. جمع آوری سکه یکی از علاقه مندی های او بود که او هزینه ای زیادی صرف آن می کرد و در طول سالیان طولانی از سراسر جهان تعدادی از کمیاب ترین سکه ها را خریداری کرد. پس از سقوط ملک فاروق در سال ۱۹۵۲ مجموعه سکه هایش که شامل بیش از ۸۵۰۰ سکه بود به حراج گذاشته شد. ارزش این کلکسیون به ارزش پول روز بیش از ۱۵۰ میلیون دلار است.

گرانترین و با ارزشترین کلکسیون های سکه در جهان!+تصاویر
کلکسیون اسمیتسونین
ارزش: بیش از ۲۰۰ میلیون دلار
مجموعه ملی نومیسماتیک در آمریکا شامل بیش از ۱٫۶ میلیون سکه کم یاب است. جمع آوری این مجموعه از سال ۱۹۲۳ آغاز شده است و تا با امروز ادامه دارد. در این مجموعه تعدادی از کم یابترین سکه های جهان موجود است که ارزش یکی از آن ها گاهی بیش از ۱۰ میلیون دلار است. تعدادی از قدیمی ترین سکه های جهان با قدمتی بیش از ۲۷۰۰ سال نیز در این مجموعه وجود دارد که ارزش آن را به بیش از ۲۰۰ میلیون دلار رسانده است.

 

گرانترین و با ارزشترین کلکسیون های سکه در جهان!+تصاویر

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.