کشف یکی از عجیبترین عجایب جهان درافغانستان

 
یکی از عجایب جهان
 

دو مجسمه بزرگ بتها در ولایت بامیان که از ولایات مرکزی کشور می باشد از عجایب بزرگ جهان است که صخره بلندی از کوه تراشیده شده و دوبت خیلی بزرگ و غول پیکر بر روی صخره ها تراشیده شده است اما عجیبتر از این دو مجسمه غول پیکر بتهای بامیان، بت سوم است که در حالت خوابیده قرار دارد و به تازگی کشف شده است

یکی از عجایب جهان

به گزارش خبرگزاری «ریا نووستی»/  دولت افغانستان می گوید مجسمه بزرگی در نزدیکی دو مجسمه تخریب شده بودا در بامیان کشف شده است.
مجسمه غول پیکر بت بامیان
بتهای بامیان از عجایب ناشناخته جهان است


مجسمه بتهای بامیان

هزاره های افغانستان که شکل و شمایل این بتها شبیه به آنها می باشد و در منطقه هزاره نشین قرار دارد این دو مجسمه بزرگ بتها را نشان تمدن کهن مردم هزاره و سابقه درخشان تمدنی خود می دانند.

به گزارش خبرگزاری «ریا نووستی» از بی بی سی به گفته مقامات افغان، در جریان تحقیقات تازه در این ولایت که توسط یک گروه باستانشناس به رهبری پرفسور زمریال طرزی انجام شده، تعدادی از آثار تاریخی با قدمت 2000 ساله نیز پیدا شده که هشت مجسمه، یک کوزه سفالی و دو سکه از جمله آنهاست. نجیب الله احرار رئیس اطلاعات و فرهنگ ولایت بامیان می گوید کاوش های تازه در این ولایت به کمک مالی کشور فرانسه و به سرپرستی پرفسور طرزی صورت می گیرد.

دو مجسمه صلصال و شهمامه در بامیان که در زمان حاکمیت طالبان تخریب شدند، از شهرت جهانی برخوردارند. این دو تندیس در بامیان، به بلندای ۵۳ متر و ۳۵ متر، در کنار مجموعه ای از بناهای تاریخی در این محل برای زمانی طولانی از جاذبه های مهم گردشگری در افغانستان بودند

این سه عکس از مجسمه های عجیب و غول پیکر بتهای بامیان از شبکه  اطلاع رسانی افغانستان در یافت شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.