گنجینه‌ای ارزشمند در پایتخت پدر اسکندر کشف شد


  

گنجینه‌ای ارزشمند در پایتخت پدر اسکندر کشف شد
 گنجینه‌ ارزشمند چند هزار ساله‌ای در پایتخت پدر اسکندر مقدونی کشف شد.

به گزارش ایسنا ، گنجینه‌ای بی‌همتا و غیرقابل ارزش‌گذاری همراه استخوان‌های انسان که داخل یک گلدان بزرگ مسی بودند ، در محوطه‌ای تاریخی در شمال یونان کشف شد.

کاوشگران دانشگاه تسالونیکی (Thessaloniki) محل دقیق کشف این گنجینه‌ را شهر تاریخی آیگای (Aigai) اعلام کردند و بر این باورند که این گنجینه سندی محکم بر این مسأله می‌تواند باشد که این شهر در سال‌های حکومت فیلیپ دوم ـ پدر اسکندر مقدونی ـ پایتخت او و به بیان دیگر نخستین پایتخت سلسله‌ی مقدونی بوده است.

این گنجینه شامل حلقه‌های گل‌ بسیار زیبا ساخته‌ شده از برگ‌های طلایی بلوط است که به احتمال زیاد به خانواده‌ سلطنتی یا خانواده‌ای اشرافی تعلق داشته است.

یکی از کاوشگران دانشگاه تسالونیکی شهر تاریخی آیگای را یکی از معدود شهرهای تاریخی یونان می‌داند که تا زمان کشف، دست‌نخورده باقی مانده بود. او بر این باور است که این گنجینه به احتمال زیاد به خانواده‌ فیلیپ دوم یا یکی از اشراف حکومت او تعلق دارد.

باستان‌شناسان قدمت این گنجینه را بیش از دوهزار سال برآورد کرده و بر این باورند که حلقه‌های گل زیبای این گنجینه، در قرن چهارم میلادی ساخته شده‌اند.

شهر تاریخی آیگای یکی از قدیمی‌ترین محوطه‌های تاریخی یونان است و در سال‌های گذشته، بقایای بناهای تاریخی ارزشمندی از جمله بازار، آمفی‌تئاتر و یک قبرستان سلطنتی که باستان‌شناسان آن‌را ویرجینیا نامیده‌اند، در آن کشف شده‌اند.

در قبرستان ویرجینیا که سال 1997 میلادی کشف شد، هزاران شیی تاریخی از جمله حلقه‌های طلا به‌شکل برگ‌های درخت بلوط، جام‌های طلایی و نقره‌یی و هزاران شیء تاریخی دیگری کشف شده‌اند ولی در آن زمان، باستان‌شناسان به هدف اصلی خود که کشف مقبره‌ اسکندر مقدونی بود، دست نیافتند.

شهر تاریخی آیگای که در 520 کیلومتری شمال آتن ـ پایتخت یونان ـ واقع شده، حدود سال‌های پنجم و ششم پیش از میلاد مسیح (ع) ساخته شده و به اعتقاد بسیاری از باستان‌شناسان، محل زندگی شاعر و نمایشنامه‌نویس تمدن یونان باستان ـ اوریپید (Euripide) بوده است. 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.