گنجینه اسکندر مقدونی


  

یکی از باستان شناسان فرانسوی مدعی شده است که قبر و گنجینه اسکندر مقدونی را در اردن و الجزائر یافته است .

او مدعی شده است که در این اکشتاف سنگ ها و جواهرات کریمه گرانبها و طلاهای بی نظیری اکتشاف شده است که در محیط اطراف مقبره بوده است.

او اذعان کرده است که این گنجینه حاوی مقادیر زیادی از جواهرات و طلا و حوض هایی که از طلا اشباع شده بود همچنینی یاقوت ها و الماس هایی که بسیار چشم نواز می باشد بچشم می خورد که روی تابوت های اسکندر و افراد آن بصورت مطلا کار شده است و کلوپاترا و مارک انطونیوس رومانی نیز در تابوت های اسکندر به آن اذهان کرده اند.

اون همچنین از اکتشاف گنجینه های بطلمیوس و از اتاق هایی که توسط دهلیزهای متعدد به آن ختم میشوند اشاره کرده که بصورتی که از نگهبانان متهعدد برای نگهداری از آن استفاده می کردند و بصورت سری و مخفی بوده که در جایی ذکر نشده است سخن گفته است.

 


جالبترین موردی که یافت شده است این است که  اتاق هایی که توسط تله های هولناک ایجاد شده بودندو طول دهلیزها از ۱۰ مترامتداد داشته است که به اتاق هایی ختم می شده است و در یکی از آنها تابوت اسکندر و ۱۸ تابوت دیگر که از نزدیکان او می باشد و سه مورد از نزدیکان بسیار نزدیک اسکندر می باشند.

این کشف اگر تایید شود اکتشافی بسیار بزرگ بوده زیرا جواهرات و گنجینه های ایران باستان که در زمان هخامنشیان توسط اسکندر تاراج و غارت شده بود بحساب می آید و مهری است بر تاریخ کهن ایران زمین.

 

 

 

 


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.