سه مومیایی مصری، به مدت پنج روز در اوایل این ماه، توسط گمرک میامی نگهداری شدند.


  

با توجه به ممنوعیت واردات عاج، مقامات به صورت گسترده ظروف و جواهرات از جنس عاج را که با مومیایی‌ها سفر کردند را مورد بررسی قرار دادند.
سه مومیایی مصری، به مدت پنج روز در اوایل این ماه، توسط گمرک میامی نگهداری شدند. این مومیایی‌ها در حال حاضر آزاد شده و در یک نمایشگاه جدید در فلوریدا به نمایش گذاشته شده‌اند. در اوایل سال جاری، مقررات مربوط به واردات عاج به امریکا، سخت‌تر شد؛ به این معنی که ماموران گمرک مجبور به بررسی‌های گسترده بر روی اشیا و ظروف باستانی از عاج و جواهرات شدند. این اشیا به همراه مومیایی‌ها و 250 آثار باستانی دیگر برای نمایشگاه آورده شده‌اند. در طول زمانی که این موضوع حل و فصل می‌شد،  کل محموله در گمرک باقی مانده بود.

قبل از توقیف، به منظور تعیین علت مرگ یکی از این مومیایی‌ها (بدن یک دختر جوان، سه یا چهار ساله که بین سال‌های 100 قبل از میلاد و 100 بعد از میلاد درگذشته بود) قرار بود در یک مرکز پزشکی در غرب پالم بیچ سی‌تی‌اسکن انجام شود. این جلسه به هفته گذشته موکول شد و در نهایت پزشکان اعلام کردند که او احتمالا از آپاندیسیت درگذشته است.
اعتقاد بر این است که یکی دیگر از این مومیایی‌ها، پسر پادشاه رامسس دوم، یکی از فراعنه مصر باشد. "کیت آریزا" (Kate Arrizza) افسر ارشد عامل از مرکز علوم فلوریدای جنوبی و آکواریوم، گفت که در طول زمان نگهداری مومیایی‌ها در گمرک، نگرانی مبنی بر این‌که آن‌ها در شرایط محیطی مناسب و درجه حرارت کنترل شده نباشند وجود داشت. با این حال مومیایی‌ها بدون آسیب گزارش شده‌اند.
مومیایی‌ها در این نمایشگاه با عنوان "زندگی پس از مرگ: آرامگاه و گنجینه‌های مصر باستان" در مرکز علوم فلوریدای جنوبی تا 18 آپریل برگزار می‌باشد. این نمایشگاه اخیرا، سه ماه در تایوان برگزار شده بود.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.