به گزارش آرت دیلی، گنجینه‌ای از سکه‌‌های آنگلو ساکسونی در دهکده لِنبورو، باکینگهام شایر انگلستان کشف شد.

به گزارش آرت دیلی، گنجینه‌ای از سکه‌‌های آنگلو ساکسونی در دهکده لِنبورو، باکینگهام شایر انگلستان کشف شد.
به گزارش رسانه‌ها تخمین زده می‌شود این گنجینه که شامل 5200 سکه است، ارزشی معادل 1.98 میلیون دلار(1.3 میلیون پوند) داشته باشد.


  

موزه بریتانیا اعلام کرده که این بزرگ‌ترین گنجینه سکه آنگلو ساکسونی کشف شده از زمان تصویب قانون گنجینه‌ها در سال 1996  در انگستان است. بر طبق این قانون، یابندگان هر گونه گنجینه باستانی موظفند تا یافته خود را به مقامات مسئول گزارش دهند.

این سکه‌ها که شامل پنی‌های نقره و نیم پنی‌هایی با نقش حکاکی شده شاهان اترالد دوم(978-1016 میلادی) و نات(1016-1035 میلادی) هستند، در محفظه‌ای سربی از زیر خاک بیرون آورده شدند. بررسی متخصصان و باستان‌شناسان موزه بریتانیا نشان می‌دهد که این سکه‌ها احتمالا در انتهای دوران حکومت نات در سال 1035 میلادی دفن شده‌اند.
پل کولمن که کاشف این سکه‌هاست، لحظه کشف و هنگامی که حس کرده چیز خاصی را از زیر خاک بیرون کشیده، این گونه توصیف می‌کند: "وقتی برای اولین بار چشمم به تعدادی از سکه‌ها خورد بسیار هیجان زده شدم، می‌دانستم که گنجینه‌ای را کشف کرده‌ام! هیجانم با دانستن این که این سکه‌ها چه ارزشی دارند، بیشتر هم شده است."

رییس موزه هیئت امنایی باکینگهام شایر، باب ساتکلیف از این اکتشاف ابراز خرسندی کرده و گفت: "این کشف فوق العاده‌ای برای باکینگهام شایر است و به ما فرصتی منحصر به فرد می‌دهد تا بیشتر در مورد تاریخ و ریشه‌های باکینگهام شایر در دوره آنگلو ساکسون انگستان بدانیم." مجموعه سکه‌های کشف شده در موزه بریتانیا به نمایش گذاشته خواهند شد.

نام آنگلوساکسون‌ها (Anglo-Saxons) معمولاً برای اشاره به قبایلی از ژرمن‌ها به‌کار می‌رود که از اوایل سده ۵ میلادی در جنوب و شرق بریتانیای بزرگ نشیمن داشتند. آن‌ها ملت انگلیس را تشکیل دادند و دوره آن‌ها تا زمان تصرف منطقه به‌دست نورمن‌ها یعنی سال ۱۰۶۶ ادامه یافت. آنگلوساکسون‌ها از سه قبیله، آنگل، ساکسون و گوت تشکیل شده‌بودند.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.