پژوهشگران آمریکایی مقبره‌‌ای جدید متعلق به مصر باستان و با تزیینات با شکوه را در محوطه باستانی الأقصر کشف کرده‌اند.


  

به گزارش آسوشییتد پرس، گروهی از پژوهشگران آمریکایی مقبره‌‌ای جدید متعلق به مصر باستان و با تزیینات با شکوه را در محوطه باستانی الأقصر کشف کرده‌اند.
وزیر فرهنگ و آثار باستانی مصر در بیانه‌ای که تاریخ دقیق این کشف را مشخص نکرده، اعلام کرد: "در این مقبره دیوارنگاره‌های بسیاری وجود دارد که با رنگ‌های شفاف بر روی سطوح گچی نقش شده‌اند."

این مقبره ۳۰۰۰ ساله به سلسله هجدمین و معروف‌ترین حکومت مصر باستان(1543-1292 قبل از میلاد) و دوره فرعون نوجوان مشهور توت عنخ آمون تعلق دارد. این مقبره متعلق به نجیب‌زاده‌ای به نام آمون هوتپ بوده که به نظر می‌رسد نقش محافظ معبد آمون خدای مصری را بر عهده داشته است.

به گزارش وزارت فرهنگ و آثار باستانی مصر، بسیاری از صحنه‌های تصویر شده در این مقبره، صاحب آن و همسرش را در مقابل یک میز پیشکشی و نمایی از یک الهه که در حال پرستاری از یک کودک درباری است و تعدادی از صحنه‌های زندگی روزانه را به تصویر می‌کشند. دیوارنگاره‌های این مقبره با رنگ‌های سفید، قهوه‌ای و سبز خود به خوبی بر جای مانده‌اند.
به نظر می‌رسد که این مقبره در زمان‌های دور مورد تعرض قرار گرفته باشد. به گفته یکی از مسئولین، اسم و مقام‌های صاحب مقبره، تعدادی از هیروگلیف‌ها، نقاشی‌ها و نام‌های آمون از قصد پاک شده‌اند.

وزارت آثار باستانی مصر در خبری دیگر کشف آرامگاهی متعلق به سلسله هجدمین مصر را در نزدیکیه اسلامیه را اعلام کرده و گفته می‌شود که این آرامگاه متعلق به شاه توتموزیس دوم است.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.