شاهکار هنر ایرانی، قالی باغ خراسان عتیقه قرن هفدهم، به مجموعه «Nazmiyal» اضافه شده است.


  

شاهکار هنر ایرانی، قالی باغ خراسان عتیقه قرن هفدهم، به مجموعه «Nazmiyal» اضافه شده است.
 
فرش‌های عتیقه شرقی واقعا استثنایی هستند. این شاهکارها نشان دهنده دستاوردهای هنری منحصر به فرد و آثار بی‌انتها و ارزشمند از دنیای هنر می‌باشند. یکی از این چنین نمونه‌ها، این فرش باغ «خراسان» عتیقه قرن هفدهمی، از مجموعه "Nazmiyal" است. مجموعه "Nazmiyal" این قالی را به تازگی به عنوان یک فرش جدید در مجموعه خود اعلام کرده است.

این فرش نه تنها برای نادر بودن، سن و زیبایی خالص آن، بلکه هم‌چنین برای تاریخ منحصر به فرد و منشأ آن، در کنار برخی از بهترین و با ارزش‌ترین مجموعه‌های آثار هنری از دو قرن گذشته قابل توجه است. اگر چه تکنیک‌های بافندگی از بافندگان با استعداد ایرانی که این فرش را ایجاد کرده‌اند برای صدها سال است که در جهان مطرح بوده است، اما در جهان غرب، جمع آوری این گونه فرش‌های زیبا و عتیقه در قرن نوزدهم آغاز شد. در طول این زمان در تاریخ بود که ثروتمندترین و با نفوذترین مردم مجموعه‌های شخصی از هنرهای زیبا (و به خصوص هنرهای عجیب و غریب) را جمع‌آوری کردند. با انقلاب صنعتی، برای پیشبرد و ایجاد صنایع و فرصت‌های جدید برای ثروت‌سازی، برخی از بزرگترین ثروت‌های شخصی در تمام دوران، در طول این زمان انباشته شد.

برای کسانی که در ایالات متحده و اروپا زندگی می‌کنند، این قالی به معنای جمع‌آوری آثار خوب هنری از شرق میانه و شرق دور است. اثر شگفت‌انگیز از هنر ایرانی، فرش خراسان قرن 17 یک دستاورد واقعا نفس‌گیر و منحصر به فرد است.

کیفیت این قطعه نه تنها به قرن 17 بافندگان ایرانی برمی‌گردد، بلکه به قرن 19 آمریکا که مالک آن "ویلیام آ. کلارک" آن را به مجموعه شخصی خود آورده است نیز بازمی‌گردد. این قالی یک فرش استثنایی، مهم و زیبا است که به ندرت وارد مجموعه‌ها می‌شود و  Nazmiyalبرای اعلام آن به عنوان بخشی از مجموعه خود، بسیار هیجان‌زده است.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.