سبک باروک به نام سباستین د لانوس والدس، که برای مدت طولانی ناپدید شده بود، پس از ۷۰ سال در انگلستان کشف شد.


  

شاهکار نقاشی توسط هنرمند اسپانیایی سبک باروک به نام سباستین د لانوس والدس، که برای مدت طولانی ناپدید شده بود، پس از ۷۰ سال در انگلستان کشف شد.
 
شاهکار نقاشی توسط هنرمند اسپانیایی سبک باروک به نام سباستین د لانوس والدس (Sebastián de Llanos Valdés)، به نام "تائب ماریا ماگدالنا" که برای مدت  طولانی ناپدید شده بود پس از 70 سال در انگلستان کشف شد. به گزارش DPA، یک فرد ناشناس سعی داشت تا تابلو را نزد خانه حراج کریستی به امانت بگذارد. موزه استاتلیچ شورین (Staatliche Museum Schwerin)، که نقاشی قبلا در این موزه قرار داشت، در پایگاه مرکزی هنری در آلمان، به بررسی این موضوع پرداخت. این مرکز به آثار هنری گمشده و به سرقت رفته اختصاص دارد. به این ترتیب موزه و خانه حراج قادر به مذاکره برای بازگشت این اثر شدند. بنا به گزارشات، فردی که اثر هنری والدس را پیدا کرد از طریق پاداش کار او جبران شده است.

قبل از شروع جنگ جهانی دوم، موزه شورین به منظور حفاظت از آثار هنری خود از حملات هوایی متفقین، بخشی از مجموعه خود را برای مدت کوتاهی به خانه‌های مختلف امن در حومه کشور آلمان به نام مکلنبورگ فورپومرن (Mecklenburg-Vorpommern) انتقال داد. چند اثر هنری، از جمله نقاشی والدس، که در یکی از انبارهای کاخ  Krumbeck پنهان شده بود، پس از اتمام جنگ ناپدید شد.

این دومین بار در سال جاری است که یک اثر هنری مربوط به موزه شورین پیدا شده است. اف بی آی در سپتامبر "نقاشی دو کودک در پارک"، منسوب به هنرمند هلندی "آدریان هانمن" (Adriaen Hanneman) را تعقیب می‌کردند، که از کاخ  Ivenack درمکلنبورگ فورپومرن ناپدید شده بود. در نهایت این اثر را در یک مجموعه خصوصی در نیواورلئان پیدا کردند.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.