مردی در ایتالیا که شغلش دست و پنجه نرم کردن با مشکلات آب و فاضلاب بودگنجینه‌های متعلق به قبل از میلاد مسیح را کشف کرده است.


  

به گزارش نیویورک تایمز، مردی در ایتالیا که شغلش دست و پنجه نرم کردن با مشکلات آب و فاضلاب بود و آرزوی باز کردن یک رستوران را در سر می‌پروراند، مجموعه‌ای از گنجینه‌های متعلق به قبل از میلاد مسیح را کشف کرده است.
هنگامی که لوچیانو فاگیانو چاهی کند تا مشکل دستشویی یک ساختمان در شهر لچه ایتالیا را حل کند، مجموعه‌ای از تونل‌هایی متعلق به هزاران سال پیش را کشف کرد. او سپس وظیفه حفاری را به دو پسرش سپرده و آن‌ها همراه هم گنجینه‌ای از آثار باستانی از جمله یک مقبره مساپیانی، یک انبار غله رمی، یک کلیسای کوچک فرانسیسی و قلم زنی‌هایی از شوالیه‌های معبد را از زیر خاک بیرون کشیدند.

سیلاب این اکتشافات باستانی در سال 2001 شروع شد و حالا این چاه کن موزه‌ای مستقل و کاملا قانونی به نام موزه فاگیانو را تأسیس کرده است.

اما این ماجرا برای فاگیانو مسیری طولانی بوده و او می‌گوید که در اولین اکتشاف این آثار او تصمیم گرفته تا مقامات رسمی را آگاه نکند تا بتواند به ترمیم لوله آسیب دیده بپردازد. اما همسایه‌ها با دیدن فاگیانو و مخروبه‌ها مشکوک شده و مقامات را خبر کردند. بعد از یک سال مذاکره، سرانجام به فاگیانو اجازه داده شد تا به دنبال لوله آسیب دیده بگردد، مشروط بر این که مسئولان و متخصصان آثار باستانی بر کار او نظارت داشته باشند.

شهر لچه که این آثار در آن کشف شده، زمانی یکی از منطقه‌های کلیدی مدیترانه‌ای در ایتالیا بوده و در آن یونانی‌ها، رمی‌ها، عثمانی‌ها، نورمندها و لومباردها اقامت داشته‌اند. سابقه باستانی این شهر، اکتشافات تاریخی از این دست را به مسأله‌ای کاملا عادی در آن تبدیل کرده است.

به همین دلیل و با آن که بیشتر مردم دنیا از چنین کشفی و داستان فاگیانو به شگفت آمده‌اند، مقامات محلی نسبت به آن بی تفاوت به نظر می‌رسند. یکی از اعضای شورای شهر لچه می‌گوید: "هر جای این شهر که چاله‌ای بکنید، قرن‌ها تاریخ از آن فوران می‌کند."
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.