تیمی از متخصصان بلژیکی، فرانسوی و آلمانی پروژه‌ای اکتشافی/تحقیقاتی را در محوطه وقوع جنگ واترلو آغاز خواهند کرد.


  

تیمی از متخصصان بلژیکی، فرانسوی و آلمانی پروژه‌ای اکتشافی/تحقیقاتی را در محوطه وقوع جنگ واترلو آغاز خواهند کرد.
به گزارش اِی.اِف.پی. این پروژه در 200مین سالگرد پیروزی ارتش بریتانیا بر نیروهای فرانسوی و ناپلئون آغاز خواهد شد. متخصصان امیدوارند این پروژه-که در ماه آوریل آغاز می‌شود- زوایای جدیدی از این جنگ را آشکار کند و به تاریخ نویسان و باستان شناسان اطلاعات و درک جامع‌تری از وقایع آن زمان ببخشد.

ایده این پروژه اکتشافی که «کشف واترلو» نام گرفته است، توسط دو افسر ارتش بریتانیا که در گارد پیاده نظام سلطنتی این کشور(Coldstream Guards) مشغول خدمت هستند، به اجرا درآمده است. این هنگ در جنگ واترلو با فرماندهی دوک ولینگتون نقش حساسی را در شکست دادن نیروهای فرانسه داشت.

تونی پولند، رییس بخش باستان‌شناسی میادین جنگ دانشگاه گلاسکو می‌گوید: "ما امیدواریم که باستان‌شناسی بتواند به بسیاری از سوالات ما در مورد جنگ واترلو که بدون جواب مانده است، پاسخ دهد. یکی از این سوالات، جای دقیق قبر قربانیان است که بر طبق محاسبات در منطقه‌ای گسترده پراکنده شده‌اند."
گفته می‌شود که چندین هزار سرباز کشته شده در جنگ، در گورهای دسته جمعی در حین و بعد از جنگ در این منطقه به خاک سپرده شده‌اند. محققان امیدوارند که مطالعه بقایای به جا مانده در منطقه واترلو، جزییات بیشتری را در مورد شرایط و اتفاقاتی که این مردان در آن جنگیده و کشته شده‌اند به دست دهد.

مقامات بلژیکی که مسئولیت حفاظت از منطقه تاریخی واترلو را بر عهده دارند بر این پروژه اکتشافی نظارت می‌کنند و مراسمی به مناسبت 200مین سالگرد جنگ واترلو نیز در فصل تابستان در این مکان برگزار خواهد شد.
جنگ واترلو بین ناپلئون از فرانسه و انگلیس و هلند و پروس (۱۸۱۵ م) از سوی دیگر در گرفت. محل جنگ در شهر واترلو بلژیک و مدت آن ۴ روز بود و به شکست ناپلئون انجامید و متعاقب همین جنگ بود که ناپلئون برای بار دوم استعفا داد و به جزیره سنت هلن تبعید گردید. واترلو در آن زمان جزیی از پادشاهی متحد هلند بود و هم اکنون در بلژیک قرار دارد.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.