به گزارش وزارت فرهنگ یونان باستان شناسان بقایای زوجی ما قبل تاریخی را در این کشور کشف کرده‌اند.


  

به گزارش وزارت فرهنگ یونان  باستان شناسان بقایای زوجی ما قبل تاریخی را در این کشور کشف کرده‌اند.
به گفته وزارت فرهنگ یونان، باستان شناسان این زوج را در غار «دیروس» منطقه‌ای ساحلی در شبه جزیره پلوپونس که گفته می‌شود از 6000 سال قبل از میلاد انسان‌ها در آن زندگی می‌کرده‌اند، کشف کرده‌اند.

در اعلامیه وزارت فرهنگ یونان عنوان شده: "تدفین‌های دو نفره بسیار کمیاب هستند و موردی که در دیروس کشف شده، اگر قدیمی‌ترین نمونه تا به حال کشف شده در جهان نباشد، یکی از قدیمی‌ترین هاست."

با توجه به آزمایشات کربن انجام شده روی این بقایا، گفته می‌شود که آن‌ها متعلق به 3800 قبل از میلاد هستند و آزمایشات دی.ان.ای مشخص کرده که این استخوان‌ها متعلق به یک زن و مرد جوان هستند؛ اما هیچ جزییات دیگری در مورد سن احتمالی آن‌ها عنوان نشده است.
در پروژه اکتشافی دیگری در این محوطه که سال گذشته به پایان رسید، استخوان‌های یک کودک و یک جنین دفن شده، به همراه تعدادی زیادی استخوان متعلق به افراد مختلف از زیر خاک بیرون آورده شد.

اشیای سفالی، مهره و یک خنجر نیز در این محوطه در محل دفن استخوان‌ها که 4 متر طول و بستری از جنس سنگ ریزه دارد، بدست آمده و محققان چنین مقبره‌ای را برای آن دوره بی همتا توصیف کرده‌اند. وزارت فرهنگ یونان می‌گوید: "ما به یقین می‌توانیم تصور کنیم که این مکان برای هزاران سال در حافظه جمعی این گروه از مردم باستانی، به عنوان محلی برای دفن مردگان جای داشته است."
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.