وکیلی آمریکایی گزارش داده که شاهکاری گمشده از پیکاسو در شهر نیویورک یافت شده


  

وکیلی آمریکایی گزارش داده که شاهکاری گمشده از پیکاسو در شهر نیویورک یافت شده و «مرکز پُمپیدو» پاریس امیدوار است تا بتواند این اثر را تا پایان ماه مه برای بازدید عموم آماده کند.
تابلوی «La Coiffeuse» یا «آرایشگر» که توسط پیکاسو در سال 1911 خلق شد و دولت فرانسه مالکیت آن را در اختیار داشت، در سال 2001 در موزه مدرن پاریس مفقود شد. این اثر در سال 1998 در بخش انبار این موزه قرار داده شده بود و کارکنان آن سه سال بعد و هنگامی که موزه‌ای دیگر درخواست قرض کردن آن را داشت، متوجه گم شدن آن شدند.

روز پنج‌شنبه «لورتا لینچ» وکیلی آمریکایی که در شرق نیویورک کار می‌کند اعلام کرد که این «گنج گمشده» پیدا شده و او در حال انجام مراحل قانونی برای بازگرداندن آن به خاک فرانسه است. این تابلوی نقاشی که بیش از 2 میلیون یورو قیمت دارد، در پورت نیومارک نیوجرسی داخل بسته‌ای که بر روی آن نوشته شده بود «کریسمس مبارک-اثرهنری/اسباب بازی: ارزش 37دلار» پیدا شد.

این بسته پستی در روز 17 دسامبر از آدرسی در بلژیک پست شده و مقامات گمرک آمریکا هنگامی که این بسته به نیومارک رسیده، آن را توقیف کرده‌اند. متخصصان موزه مدرن پاریس ماه گذشته به نیویورک سفر کرده و اصل بوده این تابلو را تأیید کرده‌اند اما تا به حال هیچ خبری از دستگیری مجرمان احتمالی گزارش نشده است.

این تابلو در سال 1966 توسط جورج سالز، یکی از مدیران اسبق موزه ملی فرانسه به دولت این کشور واگذار و برای آخرین بار در سال 1998 در مونیخ به بازدید عمومی گذاشته شد، سپس در بخش انبار مرکز پمپیدو قرار گرفت.
صدها اثر پیکاسو در لیست «آثار هنری گمشده» که توسط بنیادی انگلیسی خلق شده، قرار گرفته‌اند. در سال 1989 سارقین 12 اثر از پیکاسو را که بیش از 23 میلیون یورو قیمت داشتند، از خانه یکی از نوه‌هایش دزدیدند. دو اثر دیگر که در حدود 70 میلیون یورو ارزش داشتند نیز در سال 2007 از خانه نوه دیگر پیکاسو دزدیده شد.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.